czwartek, 8 października 2015

Wywiad ! Saimonse – 2014


















Tobiesobiemiastu: Porozmawiajmy zatem jak Słuchacz ze Słuchaczem. Co ostatnio u Ciebie gra w głośnikach ?

Saimonse: Ostatnimi czasy słucham muzyki głównie w aucie. Niestety w domu nie znajduję już na to tyle czasu co kiedyś. Zatem jeśli wybrałbyś się ze mną w podróż samochodem to z pewnością usłyszałbyś sporo Doorsów, szczególnie albumy The Doors – Strange Days i The Doors – Waiting For The Sun. Na pewno byłaby to twórczość Dennisa Huddlestona znanego bardziej jako 36, najnowszy album ASC wydany dla Silent Season – Truth Be Told. Polecony ostatnio przez Ciebie album Ki-Oku autorstwa DJ Krush & Toshinori Kondo. A konkretnie w tym momencie w radioodtwarzaczu znajduje się płyta Moby – Hotel:Ambient, a jadąc dzisiaj rano do pracy słuchałem mixu isolatedmix 45 – ASC nagranego dla kapitalnej strony/labelu astrangelyisolatedplace. Jeśli chodzi o radio to najcześciej jest to rmf fm classic i niektóre trójkowe audycje. Radio włączam jednak rzadko bo nie cierpię reklam.

Tobiesobiemiastu: A potrafiłbyś wymienić pięć albumów, które miały na Ciebie dotychczas największy wpływ ?

Saimonse: Bardzo ciężkie pytanie. Wymienię kilka, które były dla mnie bardzo ważne w poszczególnym okresie mojego życia + kilku najczęściej słuchanych artystów (kolejność przypadkowa). Przed wieloma laty : Photek – Modus OperandiClint Mansell feat. Kronos Quartet & Mogwai ‎- The Fountain (OST), Tool – Ænima, Radiohead – OK Computer, Kazimierz Staszewski. Ostatnimi laty Biosphere, 36, bvdub, Helios, ASC, Nest oraz Carbon Based Lifeforms, Aes Dana, Solar Fields (ogólnie całe Ultimae Records)

Tobiesobiemiastu: Gdy odsłuchuję Twoje miksy mam wrażenie, że właściwie w każdym gatunku elektroniki czy jest to ambient, neoclassical, ten dobry dubstep czy drumandbass czujesz się dobrze. Czy jest jednak tak, że któryś z tych gatunków jest Tobie jednak bliższy niż inne ? 


Saimonse: Kocham muzykę i staram się w każdym gatunku znaleźć coś dla siebie. Znaleźć tę głębię, tę moc. Moc, która sprawia, że przy odsłuchu przechodzą Cię ciarki. Muzyka jest dla mnie cudownym oderwaniem się od rzeczywistości. Ambient oraz Modern Classical/Neoclassical to gatunki, przy których odpływam najbardziej.

Tobiesobiemiastu: Jesteś jednym z niewielu Polaków, którzy nagrali miks dla Headphone Commute. Jak do tego doszło ?


Saimonse: Kiedy usłyszałem twórczość Brock Van Weya zakochałem się w niej bez reszty. W połowie 2012 roku postanowiłem nagrać mix składający się wyłącznie z utworów Amerykanina. Umieściłem go na swoim soundcloud i podesłałem link do kilku osób – między innymi do fenomenalnego magazynu muzycznego Headphone Commute. Dostałem pozytywną odpowiedź na temat mixu i propozycję opublikowania go na łamach magazynu. Co więcej – okazało się, że osoba odpowiedzialna za HC jest przyjacielem bvduba i podesłała mu mój mix. Brock wypowiedział się o nim w bardzo ciepłych słowach. Nie pozostało mi więc nic innego jak zgodzić się na publikację ; ) Od tamtego czasu HC opublikowało już pięć moich mixów, a na początku 2015 roku możecie spodziewać się kolejnego. Bardzo dla mnie osobistego, powstającego na bardzo specjalną okazję.

Tobiesobiemiastu: Tworzycie wespół z drumandbassowym didżejem i kolekcjonerem płyt asx’em drumandbassowy projekt atmoteka. Rozwiniesz ten temat ?

Saimonse: atmoteka powstała przy okazji narodzin radia Break.FM, którego przez jakiś czas mieliśmy okazję słuchać w internecie. Funkcjonowała wtedy jako comiesięczna audycja, w której można było usłyszeć bardziej głęboką stronę drum’n’bass’u czyli atmospheric dnb. Radio niestety nie istniało zbyt długo więc atmoteka przeszła metamorfozę. Postanowiłem zaprosić do tego projektu osoby, które są lub były związane ze wspomnianą odmianą dnb. Tak powstała seria comiesięcznych mixów z udziałem wyjątkowych dla mnie ludzi. Ludzi, których mixami jarałem się już 10 lat temu i dzięki, którym zakochałem się w muzyce atmospheric dnb.

Tobiesobiemiastu: Muzyczne plany na przyszłość ?

Saimonse: W pierwszej kolejności nagranie mixu, o którym wspomniałem powyżej. Zostanie on opublikowany na początku stycznia przyszłego roku na stronie Headphone Commute. Na pewno wspólnie z asx’em będziemy kontynuować projekt atmoteka. W roku 2015 można spodziewać się wielu artystów z Polski.  Po za tym jest jeszcze kilka planów ale póki co są one zbyt odległe żeby pisać o nich więcej.

Tobiesobiemiastu: Trzymam kciuki i dziękuję za rozmowę.

Saimone: Dzięki !

Tyle do poczytania. Proponuję zostać jednak z nami bo wkrótce będzie też coś do posłuchania. Zapraszamy również na soundcloud Saimonse.


Wywiad udzielony dla minibloga muzycznego tobiesobiemiastu.

Date : 19.11.2014

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz